lørdag den 16. juli 2011

Sikke en dag ...

Og sikke en måde at starte ferien på!

Kl. 5 i nat vågnede jeg ved at, jeg syntes at det dryppede og plaskede. Jeg tænkte at det nok bare regnede kraftigt igen, og lagde mig til at sove igen.
Kvart over 6 vågnede jeg igen, nu dryppede og plaskede det rigtig meget, og fra inde i lejligheden. Mig ud af sengen. Ude på badeværelset væltede det ud med vand fra elskabet over toilettet, og hele gulvet var oversvømmet. Sjovt nok, var min første tanke at det var da typisk, når jeg nu lige havde gjort rent!

Jeg fik ringet efter hjælp, og der kom en sød mand og kiggede på det. Det viste sig så, at inde på Astrids værelse dryppede det også, og der var store vandbuler i loftet og i væggene.
Den søde mand var oppe hos overnaboen for at tjekke om vandet kom oppe fra hende.

Min overbo var faldet i søvn i badet i en brandert, og havde oversvømmet hele hendes badeværelse, gang og værelse, da hun havde siddet oven på afløbet. Ikke nok med det, havde hun bagefter lagt håndklæder og tæpper oven på afløbet, så vandet ikke kunne løbe ud (??), også havde hun lagt sig til at sove på sofaen.

Så nu er Astrids værelse fyldt med et badekar, spande, gryder og skåle til at samle alt vandet op. Alle hendes ting er presset sammen i et hjørne og resten står inde i stuen. Og jeg sidder nu i de stille aftentimer til at lyden af dryppende vand :-)

Sikke en dag, og sikke en måde at starte ferien på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar